unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

En mysig morgonstund

Publicerad 2013-10-08 08:09:27 i Allmänt,

Om man inte börjar jobba allt för tidigt kan man gå upp lite tidigare och ta en lång frukost. Det är skönt att inte börja dagen med att stressa, och nyttigt med! Min morgon får börja med en rykande varm kopp te och en tallrik gröt. Jag har fått lite dille på te de senaste veckorna och bara älskar en lite starkare kopp med en sked honung och en skvätt mjölk i. Sen har även suget efter tomtegröt kommit lite tidigare i år, så lite kanel och socker på det och min höstmorgon är gjord!

 

Trotts att jag sitter här själv och snart ska sätta mig i bilen för en lång dag, har jag tänt ett litet ljus. Onödigt kanske? eller väldigt rogivande.. testa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela