unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

Förnya garderoben

Publicerad 2013-10-07 15:38:00 i Allmänt,

Något som jag längtar efter nu är att få unna mig lite nya kläder, men jag får vänta en stund till med det nu när magen är så stor. Men jag kan ändå tipsa om det! En ny årstid är ett utmärkt tillfälle att unna sig lite nytt i sin garderob och visst får det en på gott humör? Sure, visst kan det kännas lite tufft i plånboken, men försök att spara en liten slant då och då som du senare kan ha och unna dig något till dig själv, det mår man bra av. Jag hör till en av dem som shoppar ganska sällan för att senare när jag gör det kunna unna mig lite rejälare saker. Då jag också shoppar lite mer sällan blir jag lite extra varm och lycklig.

Kommentarer

Postat av: Maramina

Publicerad 2013-10-07 16:43:02

Och tycker man att det är tråkigt att shoppa, boka tid hos en Personal Shopper! Besökte en sådan förra hösten och det var super! Medan hon sprang och letade efter kläder i min storlek och smak kunde jag sitta och fika och ta det lugnt. Var något sedan av fel storlek, sprang hon iväg och bytte till rätt

Svar: Åh, det var ju med ett hett tips om ett sätt att unna sig! berätta gärna mer om vad det kostar och var man får tag på detta:)
unnadigenstund.blogg.se

Postat av: Maramina

Publicerad 2013-10-07 20:30:55

Jag har för mig att NK i Stockholm erbjuder den tjänsten, har inte riktigt koll. Då jag bor i Göteborgstrakten så var det på Åhléns i Nordstan som jag fick detta. Där kostar det inget, men de rekommenderar en budget på cirka 7000kr men det går självklart med betydligt mindre än så också! Men då får man inte heller lika många kassar med sig hem heller ;-) Jag antar att min svärmor tyckte att jag klädde mig illa innan då jag fick det i födelsedagspresent förra året. Och då var det inklusive pengar att handla för. Kravet var bara att hon skulle få följa med och det fick hon så gärna så!

Svar: Vilken upplevelse! Lät verkligen som något man kan spara till, speciellt om man får idé torka eller om man känner för att förnya sin stil. Tack för ett bra tips!
unnadigenstund.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela