unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

Förnya i hemmet

Publicerad 2013-10-16 11:43:14 i Allmänt,

Ja, som sagt så hör jag till en av de som gärna håller sig inomhus när det blir kallt. Det kan lätt bli lite trist i en liten trea som man ju ser ganska mycket av. Dessutom är ekonomin lite knaper och jag har inte så lätt att ta mig någonstans. Då kan det vara kul att förnya lite hemma hos sig och då menar jag inte att man ska slänga ut sitt gamla kök eller något som kostar en massa, utan nått mindre som att byta ut lite textiler. I mitt fall har jag till exempel tyckt att badrumment länge varit ganska trist, speciellt med den ljusgröna plastmattan som vi har som golv. Nu är det ju ganska dyrt att byta golv och greja och dessutom inte värt det då man som i mitt fall bor i en hyresrätt. Så, vad kan man göra åt saken? Jo, man får helt enkelt acceptera läget och försöka matcha med något istället. Jag valde att ta en tripp till Ikea och köpa lite röda textiler, röda och vita handdukar en röd matta och en ny mysig hylla med krokar som man kunde ställa lite ljus på för att få upp mysfaktorn lite med. Jag dekorerade också lite på tvättmaskinen med en korg med handdukar, lite ljus och annat i rätt färger. Nu hamnar fokus inte lika mycket på den gröna mattan!

 
 

Snacka om förändring, och inte kostade det mig massa heller! Lite förändring, även små, är något som kan pensla på ett lite bättre humör på mina läppar och få mig att trivas lite bättre när jag ”flyttar in” efter sommaren. Dessvärre hade jag inte en tanke på för och efter bilder..

Ett litet tips om man ska tapetsera om eller annat är att hålla sig till mycket neutrala färger, på så vis kan man bara byta färg på textiler och detaljer för att förända hela rummet när man tröttnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela