unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

Gå ut!

Publicerad 2013-10-12 16:56:16 i Allmänt,

 
 
 
 

Här kommer ett förslag som inte är så likt mig. Gå ut, andas in hösten och alla dess färger. Se det mysiga och underbara med denna årstid. Med eller utan sällskap. Om inte frosten hunnit före kanske man kan ta sig till skogen och plocka lite svamp? Är du nu som jag en av de där lite frusna, så behöver du ju inte vara ute länge. Även en liten stund får dig på gott och friskt humör.  När du kommer in i värmen igen och om du är lite frusen, så var det ju det där med en varm kopp te eller annan varm dryck.

 
 

 

Sen har vi ju fått en fantastiskt fin höst hittills med, inte massa regn och rusk, utan soliga färgstarka dagar. Passa på att njuta av det;) 

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2013-10-12 21:20:55

Den här hösten har verkligen varit fantastisk. Till och med dottern, 3 år har insett det. Förra sommaren grät hon när hösten började närma sig, för hon ville inte att sommaren skulle ta slut. Förra helgen sa hon:
"I somras trodde jag att jag inte älskade hösten men nu älskar jag hösten", och la därefter till att det var så fint med alla färger... Så när till och med en treåring inser hur fantastisk höst vi fått, ja då är det något man verkligen ska njuta av och ta tillvara! För säg den som inte blir lättare till mods av solen som skiner på alla dessa vackra höstfärger

Svar: Visst är det härligt! kul att även dottern uppskattar hösten, hon låter lite lik mig annars, jag vill helst hålla mig inomhus när det blir blött och kallt. Nu däremot ska jag lära mig ta vara på årstiderna, man kan ju inte gå i ide;) när jag var liten hade de ett jätte krångel med att få på mig ytterkläder på förskolan och väl ute ställde jag mig utanför dörren och skrek "in, in, in..!!" Men hösten är verkligen vacker med sina fina färger, man blir verkligen, som du säger, på bra humör då man tittar ut och solen lyser upp alla träden med dess fina färger!.
unnadigenstund.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela