unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

Glädjen med blommor

Publicerad 2013-10-09 10:23:05 i Allmänt,

Blommor är ju något glädjande med, dessvärre är mina fingrar allt annat än gröna och de enda som tycks överleva hos mig är orkidéer, men de är ju vackra! Men om man har lite mera sinne för blommor kan man ju köpa något billigare, och även gärna någon ny kruka för att få lite nytt! Blommor i mitt hem får mig på gott humör. Även utomhus kan man ju plantera lite höstligt, min kära mor har hjälpt mig att få trappan i rätt stämning så jag både kommer hem och går hemifrån med ett leende på läpparna. Då min familj och mina vänner är viktiga för mig, och säkert för de flesta andra med kan jag tänka mig, var det också en glädjande dag med min mor att handla blommorna och få umgås lite.

 
 
Så dagens tips, om allt känns grått och trist, köp en ny blomma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela