unnadigenstund.blogg.se

Här är en liten blogg som ska få en på lite piggare och gladare tankar! Det är lätt att snöa in sig i sitt humör ibland, vilket är okej! Ibland behöver man ta fram tjurtanten inom sig och häva ur sig alla småsaker som lagt sig på hög och fått en på dåligt humör. Men här ska jag försöka hålla mig till att skriva om alla små ljuspunkter och trevliga stunder i vardagen, tanken är att inspirera till saker som kan vara lite glädjande och pigga upp lite då de känns tufft och jobbigt.

Lunch mys!

Publicerad 2013-10-14 11:07:10 i Allmänt,

Som sagt vill jag ju att denna bloggen ska inspirera lite till vad man kan göra om dagarna, samt lite småpynt, pyssel mm som man kan sysselsätta sig med. Framför allt vill jag att den ska handla lite om att ta vara på dagarna, helg som vardag och om hur man kan unna sig saker, för det mår alla bra av. Hela bloggandet är lite nytt för mig, men jag hoppas kunna komma in i det såsmåningom.
 
 
 Idag är det måndag, helgen är slut, vilket för många innebär att det är dags att jobba igen. Det känns långt kvar tills nästa helg, lite tufft kanske och mycket att göra..
 
Jag har sagt det förut och säger det igen, låt det inte hindra dig att det är vardag! man kommer ju in i den vanan att jobba, komma hem, laga mat, titta tv och sova.. Det är lätt och bekvämt, men hur är det att "leva livet"? Ibland behöver man träffa vänner och bekanta även på vardagarna för att känna att man lever! Kan man inte göra detta på vardagskvällarna kanske man kan ta sig tid till en lunch med en kär vän?
 
Idag ska jag ta mig in till centrum, eller "byn" som det heter här och njuta av en lunch på ett mysigt café med två vänner som jag inte träffar alls ofta. Kanske hinner jag med att fönstershopa lite med(!) ett bra sätt att samla inspiration utan att tömma sin plånbok.;)
 
Hoppas alla får en fin dag med, här är det mer "höstligt" väder idag, det regnar inte men är sådär gråmulet som hösten gärna är, men inte ska väll ett sådant väder hålla en inne? Gå ut och ta några djupa andetag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela